Thursday 20 October 2011

PERJUANGAN


JIHAD ITU INDAH !


Perjuangan atas muka bumi hak milik ALLAH ini tidak akan selesai selagi mana Islam tidak tertegak di atasnya. Ramai para mujahid, rijjal, jundi dan semua yang ingin memperjuangkan agama ALLAH s.w.t telah syahid dengan izin ALLAH s.w.t di medan peperangan. Halangan demi halangan terpaksa ditempuhi oleh mereka yang mahu menegakkan Islam. Mereka terus tabah dan cekal dan menempuhi segala halangan dengan meletakkan keyakinan tinggi kepada ALLAH s.w.t. Aqidah menjadi pegangan yang teguh dan membantu mereka dalam perjuangan. Bumi  Palestin, para ibu menunggu dengan tidak sabarnya untuk menyambut kelahiran anak-anak mereka kerana mahukan anak mereka berjuang mempertahankan bumi Palestin dan mereka mahu anak mereka syahid. Perjuangan ini yang mana bermula zaman para anbiya', seterusnya zaman Rasulullah dan diteruskan pada zaman para sahabat baginda dan sehingga kini tidak akan selesai selagi mana Islam tidak tertegak atas muka bumi ini. Bangkitlah! wahai pemuda-penuda beriman, kibarkanlah panji-panji kebenaran, sahutlah laungan kebesaran dan perintah maha pencipta. Jangan kita biarkan agama kita, agama Islam dinodai dengan pelbagai kemungkaran oleh golongan thaghut. Ayuh bangkitlah! jangan kita biarkan agama kita tercalar. Perjuangan kita tidak akan selesai sehingga titisan darah terakhir.  Tegakkan kebenaran dan hapuskan kemungkaran !


Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), sama ada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab) dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu. (at-Taubah: 41)




"Sesungguhnya orang-orang yang sebenar-benarnya beriman hanyalah orang-orang yang percaya kepada Allah dan RasulNya, kemudian mereka (terus percaya dengan) tidak ragu-ragu lagi, serta mereka berjuang dengan harta benda dan jiwa mereka pada jalan Allah; mereka itulah orang-orang yang benar (pengakuan imannya)." (Al-Hujuraat 49:15)


ISLAM dulu, kini, dan selamanya...selamatkan Islam!


Marilah sama-sama kita tegakkan kalimah ALLAH!



No comments:

Post a Comment